W każdą środę od godz. 15.15 w świetlicy szkolnej, prowadzimy gimnastykę mózgu pt. NAUKA GRY W GO.

Zapraszamy na warsztaty wsparcia psychologicznego dla zdolnych uczniów szkół ponadpodstawowych.

Spotkanie zatytułowane „Stres i co dalej?” odbędzie się 18 października 2024 r. (piątek) o godz. 9:30-12.00 w sali 115 bydgoskiego Pałacu Młodzieży. Podczas warsztatów uczestnicy zapoznają się z pojęciem stresu, rozwiną umiejętności rozpoznawania najbardziej typowych jego objawów oraz dowiedzą się o skutkach długotrwałego działania stresu. W toku zajęć przedstawione zostaną techniki skutecznego panowania nad stresem. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć umiejętności odprężania i relaksacji, co pozwoli im lepiej radzić sobie ze stresem w trudnych momentach swojego życia.

Zajęcia organizowane są przez Pałac Młodzieży w ramach Miejskiego Programu Wspierania Ucznia Zdolnego „Zdolni znad Brdy”, a poprowadzą je Panie psycholog Sonia Szczurek, Magdalena Borowska z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Bydgoszczy.

Przewidywany czas spotkania - ok. 3 godziny dydaktyczne. Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń. Z jednej szkoły można zapisać maksymalnie 5 najzdolniejszych uczniów. Udział w warsztatach jest bezpłatny. Zgłoszenia prosimy kierować do 10.10.2024 do koordynatora programu „Zdolni znad Brdy” – Małgorzaty Maćkowiak, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub tel. 52 321 00 81 wew. 310.

Jako społeczność szkolna 4 Liceum Ogólnokształcącego im. Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy jesteśmy zasmuceni wydarzeniami minionych dni na południu Polski. Straty materialne, ale i emocjonalne, zapewne zostaną na długi czas w pamięci mieszkańców zalanych terenów. Los osób poszkodowanych nie jest nam obojętny dlatego też postanowiliśmy dołączyć do ogólnopolskich zbiórek najpotrzebniejszych darów organizowanych przez CARITAS czy Stowarzyszenie Dzięki Wam. 

Już dziś ruszamy ze zbiórką darów dla powodzian. Potrzebna jest: 

- żywność z długim terminem przydatności ( makarony, ryże, kasze, pieczywo chrupkie, konserwy mięsne i rybne, dania gotowe w słoikach, zupy instant, sól, cukier, pasztety, herbata, kawa,  owsianki, kisiel, kaszki i słoiczki dla niemowląt, czekolady, bakalie itp.) 

- środki higieniczne i kosmetyki dla dzieci i dorosłych ( szampony, płyny pod prysznic, mydło w płynie, pieluchy jednorazowe, papier toaletowy, podpaski, mokre chusteczki, szczotki i pasta do zębów, grzebień/szczotka do włosów itp.) 

- środki chemiczne ( płyny do mycia naczyń, płyny uniwersalne, płyn do mycia szyb itp.) 

- materiały opatrunkowe oraz leki p/bólowe 

- baterie, latarki, ładowarki do telefonów, powerbanki, świece 

Ponadto nowe: 

- ręczniki 

- pościel, kołdry, śpiwory 

- koce 

Istnieje również możliwość wsparcia poprzez przekazanie środków finansowych: 
- przez stronę www.bydgoszcz.caritas.pl z tytułem POWODZ 
-  przelewem tradycyjnym na konto 70 1600 1185 0004 0807 2566 7001  
z dopiskiem POWODZ 
 

Przyniesione dary składamy w sali nr 46 najpóźniej do wtorku 24.09.2024. Przeliczone, posegregowane i przepakowane zostaną zawiezione do miejskich punktów zbiórek.  

  
Już dziś dziękujemy za wsparcie potrzebujących i przyłączenie się do wspólnego dzieła pomocy powodzianom.  

Agata Pamuła 

Koordynator Szkolnego Koła Wolontariatu 

ZBIÓRKA DARÓW z logo

 

Jak co roku, na początku września, w bibliotece szkolnej odbędzie się kiermasz używanych podręczników. Zainteresowani mogą kupić lub sprzedać używane podręczniki.

Uczniów i absolwentów naszej szkoły, którzy chcieliby sprzedać swoje podręczniki**, prosimy o przynoszenie książek do biblioteki już od 3 września br.

Uczniowie chcący oddać książki na kiermasz wpisują ołówkiem na stronie tytułowej sprzedawanych książek: swoje imię i nazwisko, klasę oraz proponowaną cenę.

Uczniowie, którzy chcą kupić używane podręczniki, mogą przychodzić do biblioteki szkolnej od 5.09 – 12.09.2024r., w godzinach pracy biblioteki.

**Tytuły podręczników muszą być zgodne z wykazem obowiązującym na rok szkolny 2024/2025.

Obowiązują dotychczasowe wersje podręczników i nie ma konieczności ich wymiany lub kupowania nowych ze względu na zmianę podstawy programowej.

W związku realizacją Rządowego programu pomocy uczniom niepełnosprawnym w formie dofinansowania zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych realizowanego w latach 2023-2025, ustanowionego Uchwałą Nr 74/2023 Rady Ministrów z dnia 19 maja 2023 r. informujemy, że wsparcie skierowane jest do uczniów: 

1) słabowidzącym,  

2) niesłyszącym,  

3) słabosłyszącym,  

4) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym

5) z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,  

6) z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,  

7) z niepełnosprawnościami sprzężonymi,  

8) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona powyżej

Warunkiem ubiegania się o dofinasowanie zakupu podręczników jest posiadanie ważnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 127 ust. 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900), albo orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 312 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 z poźn. zm.).  

  

Wnioski o dofinansowanie zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych na rok szkolny 2024/2025 można składać w sekretariacie szkoły do 5 września 2024. Do wniosku należy dołączyć ważne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Po tym terminie wnioski nie będą przyjmowane. Prosimy również o zachowanie dowodów zakupów ww. materiałów, które będą potrzebne do wypłaty dofinansowania (dowody zakupu nie muszą być złożone razem z wnioskiem, będzie można je dostarczyć później.) 

Wnioski są dostępne w sekretariacie szkoły lub można je pobrać klikając w link: Formularz Wyprawka Szkolna